Tytuł: Oficjalna Strona Rady Osiedla Strzeszyn w Poznaniu :: linii 64

Dodane przez Krystian Leszyk dnia 05/01/2015
#1

Czas najwyższy upomnieć się o częstrze kursowanie autobusu 64 do dużego ronda. Osiedle dynamicznie się rozbudowuje, praktycznie bez udziału Miasta. Proszę Radę Osiedla o wystąpienie z petycją.
Krystian Łeszyk

Dodane przez slaw dnia 12/01/2015
#2

częstrze kursowanie? ;) Na rondzie powinna być stała pętla. To jest kawałek dalej i nie rozumiem skąd ten problem.

Dodane przez humis dnia 12/01/2015
#3

Witam

Myślę, że linia 246 też powinna zahaczać o "Duże rondo"

Pozdrawiam
Humiś

Dodane przez pytajnik dnia 14/01/2015
#4

xxx napisał/a:
W tym problem, że częste kursy do Puszkina rozregulowują i tak już kiepsko działającą linię. Przykład - autobus na 8:03, z którego często korzystam, NIGDY nie przyjeżdża punktualnie. Ale mógłby, przynajmniej czasami, bo o wyznaczonej godzinie zjawia się na pętli... niestety musi jeszcze pokonać dystans na odludzie i z powrotem (minimum 6 minut). Nie bez winy są też kierowcy, którzy na Puszkina stoją czasem 2-3 minuty, chociaż są spóźnieni.

Gdyby 64 i 246 nie jeździły w ogóle na takie "odludzie" jak Strzeszyn, to nie byłoby zapewne żadnego spóźnienia. A zaoszczędzone w ten sposób pieniądze miasto Poznań mogłoby przeznaczyć na puszczenie komunikacji MPK do podpoznańskich osiedli deweloperskich, których mieszkańcy nie płacą w Poznaniu podatków. Za taki prezent wzrosłaby popularność MPK i urzędnicy mogliby dać sobie premię :P
P.S. Przepraszam, ale trudno powstrzymać się odpisać, gdy ktoś twierdzi, że poza Greckim Strzeszyn to ODLUDZIE

Dodane przez mcwiertnia dnia 19/01/2015
#5

uff, sprawa komunikacji Strzeszyna to temat woda.Cały segregator juz mamy korespondencji ws autobusu 68 , który ułatwiałby dojazd mieszkańcom Starego Strzeszyna, lub wydłużenia linii 46 do osiedla Greckiego lub wydłużenia linii 64 do ronda Puszkina. na to ostatnie ZTM przeprowadził badania stwierdzające,że linia będzie nie wykorzystywana, ponieważ....ludzie nie jeżdżą do Puszkina.Ręce nam opadły..Do tego wyliczony kosmiczny koszt.To tyle w tym temacie.Pomijam fakt wypadania kursów, z moich obserwacji swego czasu wynikało,że były to planowe wypadania tych samych kursów. Osobiście uważam, że należałoby może przeprowadzić samemu takie badania i przesłać do ZTM-u wyniki.Tyle,że to pracochłonne...
pozdrawiam
małgorzata ćwiertnia
przew.zarządu

Dodane przez pytajnik dnia 04/02/2015
#6

Pytanie, czy ZTM/MPK uwierzy zwykłym mieszkańcom, skoro nawet Radzie Osiedla nie chcą wierzyć... :| Tyle ludzie wysyłają do nich skarg i wniosków i nic. Odpowiedzi MPK i ZTM na pytanie, dlaczego w grudniu autobus spóźnił się ponad godzinę nie warto nawet przytaczać :@ Ale taki "kwiatek" warto zapamiętać:
Uprzejmie informuję, że Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu stawia trzy typy wiat przystankowych:

Typ I - wiata o szerokości ściany bocznej 1400 mm,

Typ II - wiata o szerokości ściany bocznej 750 mm,

Typ III - wiata o szerokości ściany bocznej 300 mm.

Na przystanku autobusowym Puszkina została ustawiona wiata typu II i jest ona całkowicie kompletna.

Informujemy również, że wielkość ustawianej wiaty zależy nie tylko od ilości miejsca na gruncie ale również od ułożonego w tym miejscu uzbrojenia podziemnego jak również narzuconej przez Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu odległości jaka musi zostać pomiędzy najbardziej wysuniętą krawędzią ściany bocznej wiaty, a krawędzią platformy (minimum 1,5 metra).

W nawiązaniu do wniosku o weryfikację linii 64 informuję, że postulat na temat wydłużenia wszystkich kursów do ronda przy ul. Puszkina na linii autobusowej nr 64 jest nam znany.
Kilkukrotnie analizowaliśmy go i wykonywaliśmy pomiary frekwencji. Niestety liczba pasażerów wsiadających / wysiadających na odcinku od ul. Literackiej do ul. Puszkina jest niewielka i nie uzasadnia wydłużania każdego kursu.

Wydłużenie wszystkich kursów na linii nr 64 to w skali roku koszt ponad 250 000 zł. Na rok 2015 nie mamy zapewnionych takich środków finansowych, jednak w miarę możliwości; po przeprowadzeniu ponownych pomiarów ruchu; rozważymy uruchomienie dodatkowych kursów w 2016 roku.



Z poważaniem

Anna Krzyżanowska

Biuro Obsługi Klienta

Edytowane przez pytajnik dnia 04/02/2015

Dodane przez bartekel dnia 04/02/2015
#7

Przy okazji dyskusji o wydłużeniu kursów linii 64 pojawia się argument dot. pomiarów liczby pasażerów. Czy takie dane są gdzieś dostępne publicznie?

Dodane przez slaw dnia 17/02/2015
#8

no tak - wszystko jasne - skoro ZTM bada ile osób wsiada na Literackiej i jedzie do ul. Puszkina - to nigdy im frekwencja nie wyjdzie wysoka. Chyba powinni zacząć robić pomiary od Puszkina do Literackiej i dalej...

Dodane przez pytajnik dnia 16/03/2015
#9

http://www.mpk.po...y-linii-64 Wniosek pasażerów? Nie uwierzę, że kogoś posłuchali :(

Dodane przez sliwma dnia 20/03/2015
#10

Właśnie, który pasażer chciałby skracania kursów do Literackiej...
Ja mieszkam przy samej pętli Puszkina.

Jak sporo uczniów ze Strzeszyna, uczęszczam do ZSO nr 10 (VII LO i Gimnazjum). Lekcje zaczynają się o 7:30. Będę mówił w pierwszej osobie, jednak dotyczy to także innych uczniów.

Gdy jeździłem autobusem o 6:59 z Puszkina, zdążałem bez problemu. Od dwóch lat, do ostatniego czasu. Po zmianie autobusu na godzinę 7:04 (pomijając fakt że pierwszego dnia spóźniłem się do szkoły ze względu na zamknięty przejazd kolejowy, a nigdzie nie było informacji o zmianie planu), ja i wiele innych osób z "siódemki" (wsiadających również na Tołstoja) musiało jeździć autobusem o godzinie 6:52 z Puszkina. A obecnie muszę dochodzić do Literackiej z Puszkina.

Napisałem w tej sprawie pismo do ZTMu, jednakże spodziewam się odpowiedzi podobnej do tej którą uzyskałem dłuższy czas temu - nie przewidują zmiany.

Pozdrawiam. :)

Dodane przez Carloss dnia 21/03/2015
#11

"...Wydłużenie wszystkich kursów na linii nr 64 to w skali roku koszt ponad 250 000 zł..."

Policzmy zatem jaki jest koszt 1 km wg speców z ZTM.

Ilość kursów z Literackiej tygodniowo wynosi 500. Ilość kursów w tygodniu z Puszkina 185. (1)
Różnica to: 315 kursów tygodniowo.

Z Literackiej na Puszkina jest 1km. Autobus jedzie w obie strony to daje 2 km. (2)
MPK musiałoby przejechać tygodniowo więcej o: 2 km * 315 kursów = 630 km

Tygodni w roku jest 52. Czyli rocznie : 630 km * 52 = 32 760 km

250 000 zł podzielić na ilość kilometrów 32 760 km = 7,63 zł !!

Koszt kilometra w ZTM = 7,63 zł

Koszt kilometra w TAXI = 6,68 zł wliczając opłatę początkową tzw trzaśnięcie drzwiami. (3)

O 1zł taniej (jeśli się gdzieś nie pomyliłem)

WNIOSKI:
1. zwolnić Panią Annę z ZTM za opowiadanie farmazonów albo
2. rozwiązać komunikację publiczną w Poznaniu (znajdzie się prywatny przewoźnik, który zrobi to taniej i będzie jeździł tam gdzie chcemy)


Powyższe wyliczenia są przybliżone, bez świąt i innych wyjątków.
Ale ZTM na pewno ma dokładne wyliczenia - niech podadzą rozwinięcie kwoty 250 000 zł.


(1) - wg rozkładu z e strony ZDM z dziś
(2) - wg mapy Google
(3) - wg http://www.taxi.poznan.pl/cennik-osobowe.php

Edytowane przez Carloss dnia 21/03/2015

Dodane przez migotka dnia 21/03/2015
#12

hmmm... tak troszkę z innej strony... tutaj wyliczanki ZTM, z których wynika że wydłużenie kursu jest tak kosztowne... a patrząc globalnie... cena ropy od długiego już czasu jest najniższa w historii... ceny paliw spadły a ceny biletów jak były wysokie, tak są nadal... dlaczego?... takie tam pytanie retoryczne...

Dodane przez mcwiertnia dnia 21/03/2015
#13

dp pytajnik,
czytamy , czytamy forum i maile.Tylko jest tego tyle...
Co do linii 64 -ze wszystkim się zgadzamy, łącznie z biletomatem i wiatami.
Ale musimy poczekać na ukonstytuowanie nowej rady.Stara rada już od wczoraj nie działa a stary zarząd podziała jeszcze przez jakiś czas-do wyboru nowej rady.Potem będzie podział zadań itp.
Uważam,że konieczne byłoby spotkanie ZTM z mieszkańcami, więc może w najbliższym czasie nowa rada zacznie od tego.
pozdrawiam
małgorzata ćwiertnia

Dodane przez Arleta dnia 15/09/2015
#14

Projektowane przystanki autobusowe w rejonie przyszłego przedszkola mają służyć autobusom, które będą zabierały dzieci na wycieczki. Nie prowadzono żadnych rozmów z ZTM w celu zmiany kursu linii autobusowej 64. Aktualnie prowadzone są uzgodnienia z Zarządem Dróg Miejskich i Miejskim Inżynierem Ruchu dotyczące organizacji ruchu w tym rejonie.
Przewodnicząca Rady Osiedla

Dodane przez Arleta dnia 15/09/2015
#15

Bądźmy dobrej myśli, jesteśmy przekonani, że to już kwestia niezbyt odległego czasu i wszystkie biegi linii 64 będą kończyły się przy Rondzie Czapskiego. Takie starania czynimy i nie rezygnujemy z tego postulatu. Niewątpliwie nowe przedszkole będzie argumentem.

Dodane przez humis dnia 19/01/2016
#16

Witam


No chyba w końcu się spełni - już od 1 lutego::D
http://epoznan.pl/news-news-64128-Zmiana_trasy_autobusu_linii_64

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim, którzy się do tego przyczynili


Dodane przez pytajnik dnia 20/01/2016
#17

Również potwierdzenie http://www.ztm.poznan.pl/aktualnosci/wszystkie/od-1-lutego-wszystkie-kursy-linii-nr-64-b-d-wykonywane-do-ulicy-puszkina/
Cieszę się, że wizyta u dyrektora Wydziału Transportu, listy do miejskich radnych oraz siedmioletnia korespondencja z ZTM nie poszły na marne. A wiem, że wielu innych zwykłych pasażerów ze Strzeszyna Literackiego też działało od lat w tej sprawie na różnych płaszczyznach. Podziękujmy więc sobie, że nie przestaliśmy wierzyć :) Teraz będzie łatwiej znieść spóźnienia, gdy następny kurs będzie za kilkanaście minut, a nie 30-45 czy w sb co godzinę. No i mamy wreszcie autobusy świąteczne i nocne :D Nic tylko korzystać. Nadal trudno w to uwierzyć...

Dodane przez kuba71 dnia 20/01/2016
#18

No to teraz czekamy na informację kiedy 68 w końcu zostanie przedłużone do Strzeszyna do pętli 60tki. Wtedy 46 może sobie kursować do Podolan (albo Strzeszynka jak podbudują bloki wzdłuż Koszalińskiej).

Dodane przez pytajnik dnia 31/01/2016
#19

http://www.mpk.poznan.pl/komunikaty/1112-wszystkie-kursy-linii-64-dojada-do-puszkina
Od 1 lutego 2016 r. (poniedziałek) we wszystkie dni tygodnia autobusy linii 64 wykonywać będą wszystkie kursy do pętli Puszkina. Jednocześnie informujemy, że ostatni autobus w dni robocze, soboty i święta z Kaczej o godz. 22.40 kończyć będzie swój bieg na przystanku „Wojska Polskiego” w kierunku ul. Żeromskiego (przystanek dla linii 82, 91, 93 i 95). Pasażerowie korzystający z ostatniego kursu, chcący kontynuować jazdę do osiedla Literackiego, proszeni są o skorzystanie z przesiadki na autobus linii 236 na przystanku „Śląska” – autobusy linii 64 i 236 mają na tym przystanku obowiązek wzajemnego oczekiwania na siebie celem wymiany pasażerów.
Niestety nadal jesteśmy traktowani jako gorsi poznaniacy. Nocne do nas nie dojadą :(

Dodane przez sliwma dnia 31/01/2016
#20

Wg. kursówek MPK przelot na Puszkina z Literackiej to 2 minuty, na nockach wszystkie przystanki są warunkowe więc raczej nie byłoby problemu z wydłużeniem...

Dodane przez pytajnik dnia 04/04/2016
#21

MPK przekazało sprawę ZTM, a ZTM podpisuje się pod odpowiedzią Wydziału Transportu i Zieleni:
W nawiązaniu do pisma dotyczącego nocnych kursów autobusu na linii 64, uprzejmie informuję, że obecnie ZTM nie ma w planach uruchomienia nocnych kursów do pętli Puszkina. Nie wykluczam, że będzie prowadzony monitoring frekwencji w pojazdach na linii nr 64 i w przyszłości może doprowadzić do zmiany w rozkładach jazdy w godzinach wieczorno-nocnych. p.o. dyrektora wydziału, Violetta Wabińska - Chmielewska


Nadal nie wiadomo, jak badanie frekwencji dziennych kursów ma się przełożyć na nocne kursy...

Dodane przez pytajnik dnia 06/06/2016
#22

Jedna z najdłuższych linii w Poznaniu może w niejasnej przyszłości stać się jeszcze dłuższa... Plan Zrównoważonego Rozwoju Transportu Zbiorowego dla miasta Poznania na lata 2014- 2025 przewiduje dostosowanie ul. Horacego do prowadzenia ruchu autobusowego wraz z budową zintegrowanego z przystankiem kolejowym Poznań Podolany przystanku autobusowego. Niektórzy nie rozumieją, że nie każdy poznaniak marzy o dojeździe do "dworca"... Gdyby autobusy 64 kursowały punktualnie (np. wskutek podziału linii na dwie), to nie byłoby problemy z przesiadkami i każdy trafiłby w żądane miejsce bez problemu. Nie każdemu po drodze jest, nawet szybki, transport na "dworzec".

Dodane przez bob dnia 04/10/2018
#23

Jest taka app'ka:
https://www.peka.poznan.pl/vm/
Zdaje sie ze pokazuje urealnione czasy odjazdu dla tych pojazdow ktore sa juz w ruchu.

A linia 170 to bardzo dobry pomysl i nie sadze ze wypadanie kursow z rozkladu jest skorelowane z jej uruchomieniem...

Dodane przez pytajnik dnia 10/10/2018
#24

O tym, że problem leży w samym MPK/ZTM świadczy np. tłumaczenie: "W dniu 16.08 br. kurs linii 64 z przystanku Puszkina o godz. 6:38 nie został zrealizowany zgodnie z rozkładem. Brakowało autobusu 64/8, który w tym czasie jechał w planie 64/2, ponieważ autobus ten został zabrany do obsługi linii 95/1. Pojazd obsługujący linię 95 miał wcześniej usterkę techniczną i do godziny 7:45 był wyłączony z ruchu. Aby zapewnić obsługę na wszystkich liniach, Centrala Nadzoru Ruchu wydała takie polecenie." Od początku istnienia linia 64 jest chyba ostatnia w mieście, jeśli chodzi o priorytet...