Rada Osiedla

Menu

Aktualnie online

-> Gości online: 4

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 733
-> Najnowszy użytkownik: Belmondo

Newsletter

Aby móc otrzymywać e-maile z Oficjalna Strona Rady Osiedla Strzeszyn w Poznaniu musisz się zarejestrować.

|| KLUB SENIORA ||

Facebook

Odwiedź nas na naszym profilu

Pakiet Onkologiczny NFZ

Ratujmy Strzeszynek

Ratujmy Strzeszynek. Wszystkie aktualne informacje na temat zanieczyszczania Jeziora Strzeszyńskiego znajdziecie Państwo na: www.ratujmy-strzeszynek.pl

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Zobacz temat

 Drukuj temat
Droga rowerowa
Kajetan Sasiak - Kaktus
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 06/08/2019
Member


Postów: 53
Data rejestracji: 24.01.15

Dziś przyszła mi do głowy taka myśl: strasznie szkoda, że nikt nie wpadł na to, żeby wejść w porozumienie z firmą (spółką), która prowadzi remont linii kolejowej i przemyśleć, czy nie można byłoby trochę zagospodarować ul. Szczawnickiej, a potem zrobić jakiegoś przedłużenia do ul.Podolańskiej [ziemia wygląda na niczyją, więc może nie byłoby problemów własnościowych].
Być może w ten sposób udałoby się zrobić w miarę wygodny wyjazd z Podolan i Strzeszyna, a potem w ramach budżetu obywatelskiego pomyśleć o ścieżce na Podolańskiej.

Oczywiście byłby problem z przekraczaniem Lutyckiej, ale może wystarczyłoby egzekwowanie ograniczenia do 30km/h?

Niestety w ścieżkę wzdłuż Golęcińskiej nie wierzę. Pierwsze TBS-y oddano, po drugiej stronie Literackiej powstają już nowe bloki, a miasto ma teraz ogłaszać przetarg na projekt na wiadukt i przebudowę ulicy! Potem będą zbierać pieniądze, ktoś będzie protestował, czy można wyciąć 5 drzew, będą ustalać czyje są grunty itp. Więc pewnie jeszcze kilka lat to potrwa.
 
Tomasz
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 07/09/2019
Member


Postów: 50
Data rejestracji: 22.03.11

Jedyne sensowne rozwiązanie to droga wzdłuż Koszalińskiej, Golęcińskiej do parku Sołackiego. Oczywiście jej nie będzie. Obecna rada osiedla nic w tym kierunku nie robi. Nie ma w tej sprawie echa. Bloków przybywa, dróg nie. Obecny prezydent zakorzenił się w szerzeniu kolejnej ideologi, zamiast zająć się rozwiązywaniem narastających problemów miasta Poznań. Na tle innych miast jesteśmy dziadzejącą dziurą. W dniu 06.09.2019 zamknięto o 18-stej przejazd na Lutyckiej. W tym samym czasie, ponownie uległy uszkodzeniu rogatki na Golęcińskiej. To był piątek poza szczytem. Miasto sparaliżowane. Wszystko stało. Lechicka, Podolańska, Golęcińska, Wojska Polskiego, Niestachowska. Przejazd z centrum na Strzeszyn ok 1.5h (6km) godzina 19:00.
 
ldexp
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 15/09/2019
Newbie


Postów: 5
Data rejestracji: 08.07.09

To forum umarło. Aktywność widać jedynie przed wyborami.

Co z rondem Koszalińska/Literacka?
Co z wiaduktem na Golęcinie?
Co z Literacka i kaczymi dołami?
Co z dojazdem do bloków komunalnych?

i setką innych spraw...
 
Kajetan Sasiak - Kaktus
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 17/09/2019
Member


Postów: 53
Data rejestracji: 24.01.15

Forum chyba umarło, bo w sumie ktoś tu trochę ponarzekał, ktoś podyskutował, ktoś coś odpisał i w sumie na tym się skończyło. Ścieżki rowerowej nie ma, gdzieś tam nielegalnie budują, powstał jakiś chodnik. Kto miał, to się wypowiedział.

Obecna rada działa kilka miesięcy, więc chyba za wcześnie, żeby ją o coś oskarżać.

O poprzedniej, jej tajnych spotkaniach z ZDM i sprawach "o których nie można pisać na forum" (w sprawie ścieżki wzdłuż Golęcińskiej) już tam wspominałem kilka razy i wracać nie ma do czego. Przewiduję jednak, że oczy się niektórym otworzą od grudnia, bo jeśli kolej metropolitarna ma jeździć co 30 minut, a tory zamykają jakieś 5 minut przed przejazdem, to będą zamknięte przez 10 minut więcej na każdą godzinę, co da dodatkowe 2-3 godziny zastojów na dobę.

I dopiero jak zrobi się bajzel z tymi pociągami i oddadzą jeszcze z 15 bloków i 3 osiedla z Biskupińskiej to zaczną 4 letnią inwestycję na Golęcinskiej, a cały ruch skieruje się na Zakopiańską. I będzie bajka.
 
HoffmannLuk
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 23/09/2019
Newbie


Postów: 2
Data rejestracji: 23.09.19

Czy wiemy coś więcej na temat tej ścieżki rowerowej?
Pozdrawiam: https://twojtrene...
Edytowane przez HoffmannLuk dnia 24/09/2019
 
Kajetan Sasiak - Kaktus
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 23/09/2019
Member


Postów: 53
Data rejestracji: 24.01.15

Mają ją zaprojektować, jak zajmą się wiaduktem nad Golęcińską.
Ja szczerze mówiąc nie wiem, czy już wybrano lokalizację, ale to kluczowe, żeby wiedzieć, jak ścieżkę wytyczyć. W lipcu miał być przetarg na projekt chyba.
 
HoffmannLuk
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 23/09/2019
Newbie


Postów: 2
Data rejestracji: 23.09.19

@Kaktus, dzięki za info. Czy wiesz, gdzie mogę śledzić ten wątek? Czy Ty jesteś na bieżąco?
 
Kajetan Sasiak - Kaktus
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 25/09/2019
Member


Postów: 53
Data rejestracji: 24.01.15

Można sprawdzać na stronach ZDM (wpisać w wyszukiwarkę "Golęcińska"Wink i jak coś będą robić, planować, grzebać, to się wyświetli.

A tak, to można np. obserwować profil Prezydenta Wiśniewskiego na Facebooku. Dziś zamieścił następujący wpis:
"Na dzisiejszej sesji Rady Miasta do planu finansowego Zarządu Dróg Miejskich wprowadzone zostały środki finansowe na opracowanie dokumentacji na dojazd do budowanej obecnie stacji Poznań-Podolany od strony osiedla Strzeszyn.
Zadanie to jest rozwinięciem koncepcji parkingu P+R przy ww. stacji kolejowej, która będzie wykorzystywana w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. W ramach prac projektowych przeanalizowana zostanie także organizacja ruchu na ulicach Owidiusza i Horacego, tak aby dojazd do parkingu P+R oraz rowerowego był dogodny dla pasażerów kolei i jednocześnie nie stanowił uciążliwości dla mieszkańców tych ulic. Prace projektowe rozpoczną się jeszcze w tym roku, a ich zakończenie zaplanowane zostało na 2020 r.
Powyższe zadanie jest jednym z ustaleń wizji w terenie z lipca br. z udziałem przedstawicieli Rady Osiedla Strzeszyn, Przewodniczącego Rady Miasta Grzegorza Ganowicza, służb miejskich i moim.

Projekt ten z pewnością usprawni mieszkańcom Strzeszyna dojazd do Centrum transportem publicznym - podróż między stacjami Poznań Podolany a Poznań Główny potrwa poniżej 10 min. W przyszłym roku ruszy tu już połączenie PKM z Rogoźna.

Wkrótce również PIM rozpisze przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na budowę wiaduktów wzdłuż ulic Lutyckiej oraz Golęcińskiej nad linią kolejową prowadzącą w kierunku Piły."

Reasumując, mają kilka miesięcy opóźnienia w ogłoszeniu przetargu na projekt. Więc na pewno pójdzie fantastycznie. Poza tym, jeśli poczyta się komentarze Prezydenta pod tym wpisem, to wynika, że chcą zaprojektować 2 wiadukty (nad Golęcińską i Lutycką), potem zobaczą ile mają kasy i prawdopodobnie zaczną od tego, który jest potrzebniejszy. W opinii Prezydenta ten nad Lutycką.

https://www.facebook.com/wisniewskimariusz78/photos/a.110146372384695/2439069009492408/?type=3&theater
Edytowane przez Kajetan Sasiak - Kaktus dnia 25/09/2019
 
pytajnik
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 30/09/2019
Junior Member


Postów: 36
Data rejestracji: 11.12.14

Szkoda, że rada osiedla nie popiera projektu PBO 2020 " Drogi rowerowe dla Strzeszyna i Smochowic". Dojazdu do centrum miasta to nie rozwiąże, ale umożliwołoby to bezpieczniejszy dojazd czy to do Podolan, czy do chodnika na Literackiej.
 
takitato
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 08/10/2019
Newbie


Postów: 1
Data rejestracji: 08.10.19

Droga, w zamyśle pieszo-rowerowa wzdłuż Literackiej od krzyża do Koszalińskiej obok budowanych TBS-ów, pomimo znaków na skrzyżowaniach (znak D-6 b ,, przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów,, ) jest de facto chodnikiem. Brakuje odpowiednich znaków ( znak C-13/16 ,, droga dla pieszych i rowerów,,) od strony Koszalińskiej oraz od strony krzyża na wysokości przystanku autobusowego.

Było by dobrze dopiąć poprawnie to oznakowanie do końca.
Edytowane przez takitato dnia 08/10/2019
 
wojtekr
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 09/10/2019
Member


Postów: 111
Data rejestracji: 14.09.10

Bo to nie jest droga rowerowa ani pieszo-rowerowa. Nie spełnia kryteriów, aby mogły tam jeździć rowery. Podobnie jest z chodnikiem na Golęcinie. Jeżdżę tamtędy, bo mi życie miłe, ale wiem, że mogę dostać mandat za jazdę po chodniku.
 
Tomasz
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 09/10/2019
Member


Postów: 50
Data rejestracji: 22.03.11

Ad pytajnik.
W marcu były nowe wybory. Pani Arleta już nie jest przewodniczącą. Dlatego taka cisza, uprzednio była aktywna na forum. Poprzednia rada walczyła o ścieżkę, ale była w opozycji (tak wnioskuję) do obecnie panującego prezydenta i jego śmietanki, dlatego nie ma ścieżki. I tak im chwała że jest chociaż ta w stronę Strzeszynka. Wniosek taki wysnułem na podstawie mediów. Jak na naszym osiedlu wbijano szpadel pod TBS to ich nie było w TV. Jak było otwierane przedszkole, też ich nie było; no i w wyborach Pani Arleta startowała pod godłem PiS. Mogę się jednak mylić, ale wątpię.
Obecnie są nowe władze, co widać na facebook'u. Przede wszystkim LANS i robienie PR pod przyszłe wybory do rady miasta. To tak na marginesie. Nie mój cyrk, nie moje małpy.

Ad takitato i wojtekr
Wszyscy tak robią, gdyż każdy ma jedno życie. Obecne władze mieszkańców Strzeszyna miały i mają w d...ie, dlatego brak infrastruktury. Pieniądze są chociażby ze sprzedaży gruntów pod developerkę.
Ja idę dalej. Często wielu młodych rowerzystów czeka aby przeskoczyć na drugą stronę ulicy Koszalińska, tuż przy skręcie nad jezioro. Skrzyżowanie Golęcińska/Koszalińska jadąc od strony centrum. Zatrzymuję się w tym miejscu i ich przepuszczam, aby mogli się włączyć do ruchu. Oczywiście większość z tyłu się "gotuje". W tym miejscu można zrobić śluzę dla rowerów, aby prawnie rowerzyści byli chronieni. Rzecz prosta, ale to są urzędnicze Himalaje. Bo za IKS lat od IKSIKSIKS lat będzie wiadukt. Pewnie jak to twórcza myśl urzędnika śluza powstanie gdy będzie kilka trupów.
Edytowane przez Tomasz dnia 09/10/2019
 
Tomasz
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 10/10/2019
Member


Postów: 50
Data rejestracji: 22.03.11

Pytanie do Pana KAKTUSA, ale i innych.
Proszę zobaczyć ten link https://pbo2020.um.poznan.pl/i/pbo20/proposal/290-Drogi_rowerowe_dla_Strzeszyna_i_Smochowi
Ja nie wierzę w to co widzę, że nowa rada osiedla (chyba), strzela do własnej bramki. Dlaczego RO Strzeszyn torpeduje projekt obywatelski drogi rowerowej.
ZDM wyraża pozytywną opinię, a RO negatywną?? Nie mam najlepszego zdania o urzędnikach, ale chyba kretynów tam nie ma (liczę na to) i wiedzą co zatwierdzają?
 
bob
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 11/10/2019
Junior Member


Postów: 34
Data rejestracji: 09.11.13

No też, mnie to dziwi... UM i ZDM twierdzą, że grunty o które się rozchodzi są miasta ale RO staje okoniem i mówi, że nie prawda w uzasadnienu... coś tu nie gra...
 
wojtekr
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 11/10/2019
Member


Postów: 111
Data rejestracji: 14.09.10

Osoba z RO, która zajmuje się infrastrukturą odniosła się do tego projektu na facebook. Powiedziała, że projekt nie jest dobry, bo część gruntów, gdzie te drogi miałyby przebiegać, nie leży w gestii władz samorządowych.
 
Tomasz
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 11/10/2019
Member


Postów: 50
Data rejestracji: 22.03.11

Znaczy że co, urzędnik przybił pieczątkę i problemu nie widział?? Coś na wzór kabaretu KMN, gdzie Cieślak podbija wycinkę drzew?? Gdzie my żyjemy??
Co do FB. Na FB jest napisane, że oficjalną stroną rady osiedla Strzeszyn jest powyższa strona. FB dla młodych którzy chcą się lansować i być śledzeni niech sobie będzieGrin. Jednak info powinno być umieszczane na głównej stronie. Plakaty szybko publikują. Niewygodne sprawy nie. Widzę że standardy jakie były do tej pory, spadły piętro niżej.

 
Mimulus
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 11/10/2019
Member


Postów: 90
Data rejestracji: 06.06.11

Wydaje się, że grunty stanowią własność Miasta, gdyż chodzi o ciąg drogowy wzdłuż ul. Literackiej (działka nr 1/6, 1/673 i 1/675). Prawdopodobnie RO bazuje na nieaktualnych mapach/bazach danych.
Natomiast jako całoroczny rowerzysta obawiam się, że projekt niewiele wnosi, gdyż łączy drogę rowerową z chodnikiem. 250 m.b. w sumie niewielkich inwestycji za 380 tys. zł. przy raczej niewielkim poprawie bezpieczeństwa. Dodatkowo pojawiają się problemy z prawdopodobnym usunięciem parkingu przed pocztą - aktualna droga przed pocztą jest chyba zbyt wąska na kontraruch o czym mowa w pkt. 1.3. informacji o projekcie. Jeśli tak jest, to musimy sobie również zdawać sprawę z niedogodności tego projektu.
 
pytajnik
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 11/10/2019
Junior Member


Postów: 36
Data rejestracji: 11.12.14

O likwidacji parkingu w projekcie nie ma mowy. Poza tym od strony Gombrowicza przecież miejsc postojowych nie ma, więc nie ma jak poszerzać drogi. ZDM nie wspomina też w opinii o przebudowie czegokolwiek. Może trzeba się zapytać autora projektu. Uważam, że przejazd dla rowerzystów w porównaniu z rowerzystą na pasach to znaczna poprawa bezpieczeństwa, zwłaszcza dzieci. Przecież nikomu nie uśmiecha się chyba jazda Literacką razem z samochodami.
 
Kajetan Sasiak - Kaktus
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 12/10/2019
Member


Postów: 53
Data rejestracji: 24.01.15

Jeśli chodzi o moje zdanie, to ja bym dorzucił do tematu kwestię ronda zamiast skrzyżowania ul. Literackiej i Koszalińskiej. Nie znam się na tych rysunkach, ale ja tam nie widzę choćby zalążku ścieżki w stronę miasta... Pani Zenka-Podlaszewska (Przewodnicząca Zarządu RO Strzeszyn) opublikowała projekt na swoim oficjalnym profilu na FB, ale na moje pytanie o tę ścieżkę nie odpowiedziała...

W ogóle, kiedyś była mowa, że Literacka ma być 4 pasmowa - co miałoby sens, bo skoro już są drogi w lewo, patrząc od strony Koszalińskiej, i pewnie powstaną analogiczne, po drugiej stronie, to naprawdę może być "kocioł" jak ludzie zaczną rano się włączać do ruchu. I dlatego chciałbym wiedzieć, czy w ogóle rondo będzie już na to przystosowane, czy wywalą jakieś 100, 200 albo 400 tysięcy, żeby za trzy lata przebudować...

Piszę o tym wszystkim, bo z tego co pamiętam, ta droga która jest wzdłuż Literackiej to jest chodnik, a ścieżka rowerowa ma być po drugiej. Taki był plan chyba. Więc ja bym postulował zrobić tę ścieżkę, a dopiero potem "bawić się" w jakieś przedłużanie, wyznaczanie śluz, itp. Ale marzyłbym, żeby była jedna konkretna wizja, którą się realizuje małymi kroczkami: fundusze RO, budżet obywatelski, coś wybłagane od Rady Miasta, coś wymuszone na deweloperach...

Co do oceny dawnej Rady, jestem bardzo krytyczny. Ta aktualna twierdzi, że poprzednicy np. kompletnie zaniedbali kwestię dojazdu do stacji kolei metropolitarnej przy Owidiusza i choć kolej ma ruszyć w grudniu, to dopiero za 2-3 lata będzie dojazd, parking itp. Szczerze mówiąc, nie mam czasu ani chęci, żeby marnować życie na analizy, kto co zrobił i czy rzeczywiście działał, ale być może ktoś naprawdę powinien patrzeć Radzie na ręce.

Bo jeśli naprawdę jest tak, że Literacka ma być wg wizji, którą opisałem, a planowane rondo i inne działania nijak się do tego mają i kilka razy będą robić i przebudowywać, to byłoby to straszne marnowanie środków publicznych. A za takie działania powinny być wyroki, zwłaszcza związane z odpowiedzialnością finansową.
Edytowane przez Kajetan Sasiak - Kaktus dnia 12/10/2019
 
Tomasz
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 14/10/2019
Member


Postów: 50
Data rejestracji: 22.03.11

Szanowny Panie Kaktus.
Zgadzam się z Pana wypowiedzią, poza jednym:
Co do oceny dawnej Rady, jestem bardzo krytyczny. Ta aktualna twierdzi, że poprzednicy np. kompletnie zaniedbali kwestię dojazdu do stacji kolei metropolitarnej przy Owidiusza i choć kolej ma ruszyć w grudniu, to dopiero za 2-3 lata będzie dojazd, parking itp.
Tu nie ma winy ani poprzedniej, ani obecnej rady osiedla. To są błędy urzędu miasta. To oni są odpowiedzialni za zagospodarowanie terenu. Ktoś kto projektował kolej miejską, powinien przewidzieć ten fakt.
Nie wiem jak chcą zorganizować dojazd do parkingu? Przez plac zabaw? czy przez skasowanie parkingów? Jak z wyjściem z bloków?
 
Przeskocz do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.23
10,054,516 razy odwiedzono naszą stronę